Tystnad

I ensamhetensvärld befinner jag mig just nu. Böcker av alla slag ligger framför mig, ett worddokument stirrar mig rakt i ansiktet, febern bränner i min panna och allt jag hör är tystnad. Idag har jag förlorat en dag på praktiken och det blir likadant imorgon. Vad ska man ta sig till? När en sjukdom har infekterat kroppen som ett gift och en hög av saker man måste göra för skolan inte går att sudda bort blir allting skit. Älsklingen är 50 mil bort och jag sitter i ett snöhärjat landskap med skog utanför fönstret. Vart är bilarna, ljuden, ambulanserna, avgaserna och framför allt människorna? Vad har jag tagit mig till? Uppsala, skogen, plugga? Allt på en gång. Nu får det vara nog. Ikväll ska jag träffa Elin trotts giftet i kroppen och ska försöka skölja bort ångesten med några öl. Förhoppningsvis sitter vi inte i tystnad ikväll.

TjaCha, Joakim

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh nej stackare. Krya på dig!

2011-03-10 @ 16:06:49
Postat av: tess

krya på dig, en stor varm kram!!

2011-03-10 @ 16:55:42
URL: http://tessmedess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0